Skip to content

نکات بهداشتی در خرید نان

نکات بهداشتی خرید نان

نان یکی از مهم ترین وعده های غذایی انسان ها در سراسر جهان است که رعایت نکات بهداشتی در خرید نان می‌تواند در حفظ سلامت تمام افراد نقش مهمی داشته باشد، برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده در زمان خرید نان باید یک سری نکات بهداشتی ضروری را رعایت کنید، گرمای نان می تواند باعث افزایش فعالیت ویروس ها و میکروب ها شده به همین دلیل شما باید در زمان خرید این محصول، تمام دقت خود را به خرج داده تا بتوانید بدون نگرانی، آن را مصرف کنید.

نکات بهداشتی در خرید نان

رعایت یک سری اصول بهداشتی می تواند در تمامی شرایط به حفظ سلامت بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها کمک کند، شاید تاکنون دقت نکرده باشید ولی در زمان خرید نان نیز باید نکات بهداشتی را رعایت کرده تا در هنگام مصرف و یا پس از آن مشکلات مختلفی از جمله مشکلات گوارشی و انواع بیماری ها برای شما به وجود نیاید.

رعایت نکات بهداشتی خریدن نان می‌تواند به شما و اعضای خانواده کمک کرده تا از تهدید آلودگی ها و انواع مواد بیماری زا در امان باشید.

نان داغی که از تنور بیرون می آید، می تواند به سرعت آلودگی های موجود در هوا را به خود جلب کند و به همین دلیل باید سریعا آن را در یک پارچه نخی که از خمیر شدن نان ها نیز جلوگیری می‌کند قرار دهید، به این طریق خیال شما از بابت عدم آلودگی و جذب ذرات معلق موجود در هوا نیز آسوده می شود

نکات بهداشتی در خرید نان

نکات بهداشتی که نانوایی ها باید رعایت شود

رعایت نکات بهداشتی در خرید نان فقط مخصوص خریداران نیست و نانوایی‌ها نیز باید به آن پایبند باشند. به دلیل جایگاه ویژه‌ای که نان در سبد غذایی افراد دارد، رعایت نکات بهداشتی خرید نان از موارد ضروری است که نانواها باید آنها را رعایت کنند.

برای مثال شستن مرتب دست‌ها، کوتاه کردن مو و ناخن، استفاده از ماسک، پیشبند و کلاه، استفاده از لباس های رنگ روشن و ترجیحاً سفید از اصلی ترین مواردی است که نانوا ها باید برای حفظ مسائل بهداشتی رعایت کنند. کارکنان نانوایی در نانوایی باید از ورود افراد متفرقه به داخل کارگاه شدیدا خودداری کنند.

علاوه بر این، استفاده از انواع تجهیزات نانوایی مدرن شرکت اطمینان ماشین راد مانند انواع نان درآر سه کاره، نان گیر، سرد کن اتوماتیک، نان درآر با میز گردون و غیره توسط نانوایان می تواند از گسترش بیماری و تماس مستقیم دست با خمیر و نان جلوگیری کرده و نقش مهمی در حفظ سلامت افراد دارد. این دستگاه ها با استفاده از بهترین متریال ها تولید شده اند و علاوه بر رعایت تمام موارد بهداشتی، می توانند ماندگاری و عمر بالایی نیز داشته باشند.

عواقب عدم رعایت بهداشت در خرید نان

مشاغلی که به طور مستقیم با تغذیه مردم ارتباط دارند باید اقدام به رعایت تمام اصول و نکات بهداشتی کنند، به دلایل مختلف بسیاری از باکتری ها و ویروس ها در دمای بالا نیز از بین نمی‌رود و به همین دلیل نانواها باید تمام مسائل بهداشتی را رعایت کرده تا از ایجاد مشکلاتی مانند بیماری های گوارشی یا ورود عوامل بیماری زا به بدن افراد پیشگیری شود.

عدم رعایت نکات بهداشتی می تواند به بیمار شدن فرد و ایجاد بیماری های مختلف برای آنها منجر شود، به همین دلیل نانواها و خریداران باید تمام نکات بهداشتی در خرید نان را رعایت کرده تا عواقب و مشکلات خطرناک برای سلامت آنها به وجود نیاید.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد از عدم رعایت بهداشت در نانوایی ها هستند، اقدام به تهیه نان لواش خانگی می کنند.

نگهداری از نان

سوالات متداول

مهمترین نکات بهداشتی ضروری برای کارکنان نانوایی کدام است؟

کارکنان باید از روپوش و لباس های مخصوص، ماسک و کلاه استفاده کنند، این افراد باید به صورت مکرر هر نیم ساعت یک بار دستان خود را بشویند، از دست زدن به نان مشتریان خودداری کنند، تمام پرسنل موظف هستند هر روز لباس های خود را تعویض کنند.

چگونه می توان نان سالم تهیه کرد؟

به منظور رعایت نکات بهداشتی در خرید نان باید از دست زدن به کفش و در و دیوار خودداری کنید، بهتر است قبل از دست زدن به نان ها دستان خود را تمیز بشویید، از نانوا بخواهید نان را با استفاده از یک انبر و بدون دخالت دست روی سفره شما قرار دهد، به جای استفاده از سفره های پلاستیکی یا پلاستیک های یکبار مصرف، از یک سفره نخی تمیز استفاده کنید.

تاثیر مصرف نان سالم در حفظ سلامت افراد چیست؟

خوردن نان سالم و عاری از هرگونه بیماری، می تواند باعث حفظ سلامت بیشتر و کارکرد بهتر دستگاه گوارش شود، برای تمام افراد مخصوصاً کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری های گوارشی دارند مصرف مواد غذایی سالم از جمله نان از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث پیشگیری از بیماری های خطرناک داخلی می شود.

هنوز نظری وجود ندارد، اولین نفر باشید.


وارد کردن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

شما می توانید برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تجهیزات نانوایی شرکت اطمینان ماشین راد با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.