Skip to content

دستگاه خنک کن اسپیرال صنعتی چیست؟

دستگاه خنک کن اسپیرال صنعتی چیست؟

نان یکی از محبوب ‌ترین غذا ها محسوب می‌ شود و در اکثر وعده های غذایی در سفره ها یافت می شود. پس از پخت تازه نان ‌ها، حرارت آن ‌ها باید به سرعت کاهش یابد تا از فساد و رشد میکروب‌ ها و باکتری ‌ها جلوگیری شود. برای این کار از دستگاه‌ های سردکن استفاده می ‌شود.

بنابراین، در نانوایی ها از دستگاه‌ های سردکن اسپیرال استفاده می شود که به آنها کمک می ‌کنند تا نان ‌هایشان را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن سرد شود و نان هایی با ماندگاری و کیفیت بهتر پخت کنند.

دلیل سرد کردن نان در نانوایی ها

نان به صورت‌ و روش های مختلف پخت می‌ شود، پس، میزان ارزش غذایی و روش نگهداری هر نوع نان متفاوت است. با این حال، اگر روش نگهداری مناسب و بسته ‌بندی صحیحی انجام شود برای هر نوع نان، کیفیت آن به شکل قابل توجهی حفظ می ‌شود.

وقتی نان تازه‌ ای از نانوایی گرفته می‌ شود، بسیار داغ است و نباید آن را بلافاصله بر روی یکدیگر قرار دهید. دلیلش این است که نان تازه داغ نسبت به کپک ‌زدن حساس ‌تر است و اگر آن را کنار هم در جعبه یا کیسه نان بگذارید، ممکن است خیلی زود کپک بزند.

به همین دلیل است که نانوایی ‌ها حتما نان‌ ها را بعد از تهیه، مدتی سرد می‌ کنند تا مدت بیشتری سالم بماند.

وقتی نان تازه و داغ را خریداری می‌ کنید برای جلوگیری از کپک زدن، بیات شدن و دور ریز کمتر آن، پیشنهاد می ‌شود هنگام خرید نان در همان نانوایی، بلافاصله نان ها را جدا از هم گذاشته و منتظر بمانید تا خنک شود. سپس آن را در کیسه یا جعبه در بسته به صورتی که هوا وارد آن نشود، قرار دهید. با رعایت نکته ذکر شده علاوه بر تازه نگهداشتن نان، اقدام به خرید بهداشتی نان می کنید.

در نهایت، سرد کردن نان در نانوایی اهمیت زیادی برای حفظ و ماندگاری طولانی ‌تر نان دارد.

انواع خنک کننده های صنعتی نان

دستگاه خنک کننده اسپیرال صنعتی در نانوایی‌ ها برای این که نان ‌های تازه‌ پخته شده در کوتاه‌ ترین زمان ممکن به دمای مناسبی برسند، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. هدف اصلی از سرد کردن سریع نان جلوگیری از کپک زدگی و افزایش عمر مفید آن است.

انواع خنک‌ کن ‌های صنعتی که در نانوایی ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت ‌اند از:

  • دستگاه باند خنک کننده نان

یکی از مهم ‌ترین اقلام خط تولید نان و تجهیزات نانوایی، باند سرد کن نان است که در انتهای تونل پخت نصب می ‌شود. این دستگاه وظیفه خنک کردن فوری نان و انتقال آن به محل بسته‌ بندی را دارد.

وقتی نان تازه پخته شده از تونل خارج می ‌شود، بسیار داغ است و باید سریعا خنک شود. باند سردکن با دمای پایین، نان‌ ها را در حال حرکت خنک می ‌کند.

  • دستگاه خنک کن اسپیرال نان

یکی دیگر از دستگاه‌ های سردکن مورد استفاده در نانوایی ‌ها خنک ‌کن اسپیرال است.

این دستگاه دارای سیستم کنترلی پیشرفته PLC دارد که تمام عملکرد های دستگاه را به صورت اتوماتیک بر عهده دارد که نیازی به مداخله دستی ندارد. این ویژگی‌ ها موجب صرفه جویی در هزینه ‌ها و زمان می‌ شود.

در کل دستگاه سرد کن اسپیرال صنعتی با سامانه چرخشی خود موجب خنک شدن سریع‌ تر و کارآمد تر نان‌ ها می‌ شود و نانوایی را قادر می‌ سازد تا نان‌ های تازه ‌اش را در کمترین زمان ممکن سرد کند.

دستگاه خنک کن اسپیرال صنعتی

دستگاه سرد کن اسپیرال نانوایی چیست

سرد کن اسپیرال دستگاهی است که به نانوایی کمک می‌ کند تا نان ‌های تازه‌ پخته شده را در کمترین زمان ممکن سرد کند تا برای بسته ‌بندی آماده شود. همچنین این دستگاه‌ ها فضای کمتری اشغال می ‌کنند و به طور قابل توجهی سرعت تولید را نیز افزایش می ‌دهند.

عملکرد اصلی دستگاه‌ های خنک کن اسپیرال برای نانوایی‌ ها عبارت است از:

  • خنک کردن سریع نان ‌ها
  • جلوگیری از کپک زدگی نان
  • فضای کمی را اشغال می کند
  • تسهیل در عملیات بسته ‌بندی
  • افزایش سرعت تولید
  • کاهش دخالت دستی
  • رعایت اصول بهداشتی با خودکار بودن فرایند

بنابراین برای بهبود کارایی نانوایی‌ ها، استفاده از سردکن اسپیرال صنعتی می ‌تواند کمک فراوانی به آن ‌ها بکند.

شما می توانید برای راه اندازی خط تولید نان اقدام به خرید دستگاه نان درار سه کاره سرهم کنید. همچنین اطمینان ماشین با بهره گیری از علم روز دنیا اقدام به طراحی و ساخت دستگاه سرد کن ریلی و میز گردان نیز کرده است.

کاربرد دستگاه خنک کن اسپیرال صنعتی و دیگر دستگاه های خنک کننده

دستگاه خنک کن اسپیرال صنعتی یا دیگر دستگاه های سرد کن نان که توسط شرکت های فعال در حوزه تولید تجهیزات نانوایی طراحی و تولید میشوند، فرصتی را برای نان ایجاد می کند تا با هوای مناسب محیط و یا با سیستم خنک کننده، از دمای داغ خود به پایین ترین درجه و حتی سرد شدن تغییر پیدا کند.

پس از پخت نان بصورت صنعتی، محصول تولیدی باید کاهش دما یابد تا بتواند برای مصرف آماده شود. نانی که داغ است نمی تواند بسته بندی شود یا برای فروش و مصرف آماده شود.

دستگاه سرد کن نان از طریق تهویه هوای سرد به شکل منظم و کنترل شده یا حرکت دادن نان به صورت خطی یا چرخشی در معرض هوای سرد، وظیفه خنک کردن به موقع و سریع نان را بر عهده دارد.

با استفاده از یک خنک کننده نان صنعتی، نانوایی می تواند نان تازه پخته شده را در زمان بسیار کوتاه به یک دمای مناسب برساند. این امر باعث افزایش راندمان تولید و جلوگیری از کپک زدگی و بیات شدن نان می شود. برای خرید انواع تجهیزات نانوایی میتوانید از شرکت اطمینان ماشین اقدام به دریافت مشاوره رایگان کنید.

بنابراین دستگاه خنک کن صنعتی نان عامل اصلی در خنک کردن سریع و موثر نان محسوب می شود که به نانوایی کمک می کند تا بتواند نان های با کیفیت تر و بهتری تولید کند.

سوالات متداول

قیمت دستگاه های خنک کننده ریلی نانوایی چقدر است؟

قیمت دستگاه‌ های خنک کن اسپیرال به کاربرد، اندازه، مشخصات و قابلیت ‌های دستگاه وابسته است. لذا قیمت دقیقی برای آن قابل ذکر نیست.
همچنین، از آنجایی که بودجه‌ ها متفاوت است، دستگاه با مشخصات مناسب برای شرایط شما قابل تهیه است. بنابراین، پیشنهاد می شود ابتدا نیاز ها و بودجه خود را مشخص کرده و سپس با ما در ارتباط باشید تا بتوانیم بهترین راهکار را پیشنهاد دهیم.

کدام برند‌ های دستگاه باند خنک کننده نان معتبرند؟

یکی از برند های معتبر در زمینه طراحی و تولید انواع ماشین آلات نانوایی در ابعاد و سایز های مختلف بنا به نیاز نانوایی ها مطابق با تکنولوژی روز، شرکت اطمینان ماشین راد است که تولید کننده دستگاه باند خنک کننده نان می باشد.

برای خرید و نصب دستگاه های خنک کننده نیاز به راهنمایی بیشتر دارم؟

شما می توانید از طریق تکمیل فرم تماس یا شماره 09142031577 با متخصصین شرکت اطمینان ماشین راد در تماس باشید.

هنوز نظری وجود ندارد، اولین نفر باشید.


وارد کردن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

شما می توانید برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تجهیزات نانوایی شرکت اطمینان ماشین راد با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.