Skip to content

طرز تهیه نان باگت

نحوه درست کردن نان باگت

مقدمه 

به بیان ساده، نان باگت یک نان بلند و خوشمزه فرانسوی است که پوسته ترد و مرکز نرم و جویدنی دارد. نان باگت از آب، آرد، نمک و مخمر تشکیل شده است. احتمالا بارها و بارها نان این را تهیه کرده اید یا همراه با ساندویچ های مختلف میل کرده اید. ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه نان باگت را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه نان باگت

(½ یک فنجان + 2 قاشق غذاخوری آب خنک ( 370 گرم

(یک قاشق غذاخوری عسل ( 25 گرم

یک قاشق چایخوری مخمر فوری

سه فنجان آرد همه منظوره باب رد میل یا آرد کینگ آرتور ( 500 گرم)

2 قاشق چایخوری نمک دریایی خوب ( 10 گرم )

دستور پخت نان باگت (مرحله به مرحله)

برای تهیه نان باگت در ابتدا یک کاسه بزرگ بیاورید و مایه خمیر و آب را در آن بریزید و با همزن بزنید تا مخلوط شوند و کمی بگذارید تا خمیر مایه به هم بخورد سپس آرد و نمک را اضافه کنید.

در دومین مرحله برای تهیه نان باگت همه مواد را با دست یا دستگاه ورز میدهیم تا خمیری یکدست و منسجم تشکیل شود. بعد از 30 دقیقه خمیر را کشیده و تا کنید. وقتی می گویم “کشش و تا زدن”، دست خود را بین خمیر و کاسه در یک طرف قرار دهید و خمیر را بگیرید، به آرامی آن را به سمت بالا بکشید تا کشش خوبی به آن بدهد (اگر خمیر شروع به شکستن کرد، متوقف کنید. با کشیدن، فقط خمیر را تا جایی که می‌خواهد کش بیاورید بدون اینکه بشکند) و سپس آن را تا وسط کاسه برگردانید. یک ربع این روند را تکرار کنید. انجام این کار 15 ثانیه یا بیشتر طول می کشد. سپس خمیر نان باگت را گرد کرده و در یک کاسه بزرگ قرار می دهیم سپس روی آن را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک شب کامل در یخچال نگهداری می کنیم. بعد از 12 تا 18 ساعت استراحت خمیر را از یخچال خارج کرده و از ظرف خارج کنید. خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. هر تکه خمیر را به آرامی فشار دهید تا به شکل مستطیل در حدود 3 سانتی متر ضخامت داشته باشد. اگر خمیر خیلی چسبناک است، بر روی سطح آن کمی آرد پاشی کنید. روی تکه های خمیر فشرده شده را با یک حوله ظرف تمیز بپوشانید و اجازه دهید 1 ساعت ور بیاید.

تهیه نان باگت

در سومین مرحله تهیه نان باگت، خمیر را روی سطح صافی که با کمی آرد پوشیده شده قرار دهید. خمیر نان باگت را با نوک انگشتان کمی ورز دهید. سپس خمیر نان فرانسوی را به 6 قسمت تقسیم کنید. هر تکه را با در نظر گرفتن تخلیه هوا به شکل استوانه در آورید و در سینی بزرگی که کاغذ روغنی انداخته اید، پهن کنید و بین هر تکه و دیگری فاصله بگذارید. روی خمیر نان فرانسوی برای تزیین با چاقو شکاف هایی به صورت طولی ایجاد کنید سپس روی خمیر را با دستمال تمیز و خشک آشپزخانه بپوشانید و خمیر نان فرانسوی را به مدت یک ساعت بگذارید تا استراحت کند.  خمیر را در تابه را با یک حوله ظرف تمیز بپوشانید و بگذارید 45 دقیقه تا 1 ساعت یا تا زمانی که خمیر سبک و پف کند (اندازه آن دو برابر نشود) ور بیاید. هنگامی که نان بلند شد، از چاقو استفاده کنید تا 3 برش مورب به عمق یک سانتی متر به صورت مورب بر روی هر نان برش دهید یا یک برش بلند از مرکز هر نان ایجاد کنید.

در آخرین مرحله سینی خمیر نان باگت را به مدت 20 تا 30 دقیقه در فر داغ با دمای 200 درجه قرار دهید تا نان باگت پخته و طلایی رنگ شود. لازم به ذکر است که وقتی فر را روشن کردید تا گرم شود، یک ظرف کوچک آب به فر اضافه کنید. بهتر است تابه ای استفاده کنید که حدود 4 سانتی متر آب در آن باشد و فر و آب را حداقل 30 دقیقه از قبل گرم کنید. نان باگت ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید 10-15 دقیقه خنک شوند سپس سرو کنید.

نحوه تهیه نان باگت

نکات مهم در پخت نان باگت

  • از آرد مناسب استفاده کنید. سعی کنید از آرد با محتوای پروتئین بالاتر استفاده کنید تا بهترین بافت را داشته باشید. 
  •  قسمت بالایی را با یک چاقوی بسیار تیز بزنید.  برش دادن روی باگت شما فقط برای تزئین نیست. هنگامی که در ابتدا به نان خود شکل می دهید، سطح بسیار محکمی ایجاد می کنید. وقتی نان باگت را بدون اینکه روی آن را بچسبانید داخل فر می‌گذارید، گرما باعث انفجار گازی می‌شود که به آن فنر فر می‌گویند که می‌تواند رویه نان را پاره کند و شکل آن را از بین ببرد.
  • مطمئن شوید که مخمر شما تازه است. این اشتباه رایج برای همه ممکن است اتفاق بیفتد. با گذشت زمان، مخمر فعال غیرفعال می شود و توانایی خود را برای ایجاد پف نان از دست می دهد. همیشه برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید تاریخ انقضای مخمر تمام نشده باشد!

در صورتی که قصد خرید هرگونه تجهیزات نانوایی را در هر شکل و ابعادی دارید، به شما شرکت  اطمینان ماشین راد را توصیه می کنیم. این شرکت با سابقه درخشان و پشتوانه علمی بسیار قوی ارائه دهنده انواع ماشین آلات صنعتی تولید نان در ابعاد مختلف است. چنانچه قصد تهیه و سفارش هرکدام از دستگاه های نانوایی را دارید به سایت شرکت مراجعه نموده و با مشاوران مجرب اطمینان ماشین راد در تماس باشید.

تهیه نان باگت

سوالات متداول

نان باگت فرانسوی از چه چیزهایی تهیه شده است؟

باگت سنتی فرانسوی از آرد، آب، مخمر و نمک تهیه می شود. فقط با چهار ماده ساده می توانید یک باگت زیبا، خوش طعم درست کنید.

چرا پوسته نان باگت پس از پخت اینقدر سفت می شود؟

باگت ها به خاطر نمای بیرونی ترد و طلایی خود معروف هستند. اگر می خواهید پوسته آن نرم شود، باگت های خود را بعد از پخت در یک حوله آشپزخانه تمیز بپیچید.

چرا باگت های من صاف هستند؟

هنگام شکل دادن به نان باگت باید از آرد فراوان استفاده کنید تا باگت ها را با موفقیت فرم دهید. همچنین باید سطح و دست ها به خوبی آردپاشی شده باشد و خمیر را تا کنید تا زمانی که به شکل استوانه سفت و لاغر برسید.

هنوز نظری وجود ندارد، اولین نفر باشید.


وارد کردن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

شما می توانید برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تجهیزات نانوایی شرکت اطمینان ماشین راد با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.